Dag 9

9 maart 2017 - Vilnius, Litouwen

MoskeeVanochtend vertrok ik vanuit Kaunas naar Vilnius met de bus. De busrit was weer eens typisch voor deze landen. We begonnen al goed, toen we nog maar net het busstation uit waren. We moesten een klein heuveltje op, dit bleek een zeer lastige opgave te zijn voor de bus.. Uiteindelijk kwamen we gelukkig dit heuveltje op, nou ja.. Heuveltje... Eerder een drempel. Nu is Kaunas niet echt heel vlak, er zijn een paar goede steile wegen, en laat de weg richting Vilnius nou ook een paar van die lekkere steile wegen bevatten. Als we op die wegen stil zouden komen te staan, dan is er nog maar één richting die die bus op kan gaan, en dit is z'n achteruit naar beneden. Gelukkig voor ons verliep het verkeer allemaal soepel en konden we in doorscheuren naar de snelweg. Eenmaal op de snelweg moesten we nog een paar keer eraf, om mensen uit te laten stappen op de tussenstops. De daar bijbehorende rotondes en scherpe bochten werden genomen alsof we in een raceauto zaten, in plaats van in een bus. Nou ja.. Je kan wel snappen dat ik blij was veilig weer in Vilnius uit te kunnen stappen.

KerkgebouwVilnius is de hoofdstad van Litouwen, en heeft ook de daarbij behorende drukte. Ik moet weer even wennen aan de drukte en chaos van deze stad, en word bijna een paar keer van de sokken gereden. Aangezien het vandaag wat slechter weer is, besluit ik om maar een klein rondje te maken in de oude binnenstad. Wat ik nu al aan gebouwen zie, belooft in ieder geval veel goeds voor morgen!

GebouwMorgenochtend ga ik de rest van de stad bekijken, en in de middag ga ik me vermaken in een spa. Nog nooit naar zoiets geweest, maar denk dat een beetje ontspanning tijdens deze reis geen kwaad kan voor mijn enigszins zielige voeten en benen.

Gebouw