Dag 24

24 maart 2017 - Turku, Finland

SchipVandaag stond er een dagje Turku op de planning. Deze stad ligt op 2 uur trein reizen afstand van Helsinki. Tijdens de Zweedse bezetting van Finland was Turku de hoofdstad van Finland, en Helsinki stelde toen nog niet heel voor. Toen de Zweedse bezetting over was en Finland door Rusland werd geregeerd, werd Helsinki de hoofdstad, aangezien Turku te dicht bij Zweden was. Turku heeft hierdoor wel een erg rijke geschiedenis en dit is duidelijk te zien in de stad.

Turku KasteelTurku is een erg mooie havenstad. Er staan veel oude gebouwen en er valt veel te zien. Voor de kust liggen veel eilandjes en deze zijn vooral in de zomer erg populair bij de toeristen. Deze eilanden bestaan voor een groot deel voornamelijk uit natuur. Ik had er graag even naar eentje heen gewild, maar ik had er helaas de tijd niet voor. Ik had hier best langer kunnen blijven.

Morgen vlieg ik naar Stockholm toe en laat ik dus ook Finland achter mij. Nu is het einde van mijn reis echt bijna in zicht.. Nog maar 4 nachten slapen en ik sta weer op Nederlandse bodem, gaat echt snel.

Kerkje TurkuDomkerk van TurkuStraatbeeldRivier de AuraSchipTurku KasteelTurku KasteelMadeliefje beeldSchipBeeldStraatbeeldStraatbeeld HelsinkiStraatbeeld HelsinkiStation Helsinki

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl