Dag 25

25 maart 2017 - Stockholm, Zweden

Uitzicht vanuit vliegtuigVanochtend begon het met sneeuw, na 2 mooie dagen te hebben gehad in Finland was vandaag het weer omgeslagen naar koude temperaturen en sneeuw. Maar goed dat ik vandaag richting het warmere Stockholm vloog. Na een korte vlucht, waarbij we maar een kleine driekwartier daadwerkelijk in de lucht waren, landden we in het zonnige Stockholm. Wat een verandering, van sneeuw naar bijna 10 graden en een zonnetje.

KerkHet is vandaag natuurlijk zaterdag en dat is te merken in het centrum. Het is er gezellig druk en de terrasjes zitten vol. Her en der staan er straatmuzikanten, of clowns met ballonnen. Ik loop vandaag maar door een klein deel van Stockholm, aangezien ik toch nog 2 volle dagen te gaan heb, en een dagje het verder iets rustiger aan doen is ook wel fijn.

Nadat Helsinki mij eigenlijk enigszins tegenviel qua stad, vind ik Stockholm tot nu toe erg mooi! De stad straalt echt wel een leuk sfeertje uit, wat natuurlijk ook wel een beetje komt door het mooie weer. Maar ik heb hier volgens mij al meer oude gebouwen gezien dan in heel Helsinki.

Uitzicht over Gamla StanMorgen ga ik eens de oude stad van Stockholm bekijken en verder natuurlijk van het mooie weer. De weersvoorspelling is eindelijk eens goed, met 10 tot 15 graden en zon voor de aankomende twee dagen.

Uitzicht vanuit vliegtuigStraatbeeldGebouwUitzicht op Lilla VärtanUitzicht op Lilla VärtanGebouwKoninklijke operaKerkKungsträdgården

1. Hendrien:
    26 maart 2017
    Oh Stockholm daar zou ik zo weer naar toe willen. Prachtige gebouwen en veel water dus ruimte. Geniet nog van je laatste vakantie dagen Anke!
    Wel vermoeiend allemaal hè? Al die verschillende indrukken. Plezier en tot volgende week.