Dag 7

7 maart 2017 - Kaunas, Litouwen

Vandaag helaas weer geen internet op mijn laptop, dus ik kan er geen foto's bij zetten. Foto's zijn te zien in het fotoalbum.

Vandaag ben ik dus afgereisd naar Kaunas. Dit was ongeveer 3 uur reizen vanaf Klaipeda. Terwijl we Kaunas binnen rijden neemt de chaos ook toe, verkeersregels schijnen niet heel erg strikt te zijn. De binnenstad is een chaotische plek. Ik moet dan ook wel even wennen aan deze drukte. Afgelopen dagen verbleef ik in wat minder chaotische en wat rustigere steden.

Kaunas is heel anders dan Klaipeda. Klaipeda is duidelijk meer op toeristen gefocust, en ziet er daardoor ook erg netjes uit. Kaunas is enigszins vervallen en verwaarloosd. Er staan veel oude, vervallen gebouwen. De voetpaden bestaan uit kapotte betontegels en op sommige plaatsen is het niet meer dan een laagje zand. Het doet dus allemaal wat armoedig aan. Ik moet dan in het begin ook even wennen aan deze switch.

Mijn kamer is dit keer ook wat "lelijker" dan ik gewend ben. De vorige plaatsen waar ik verbleef waren allemaal lelijk aan de buitenkant maar van binnen compleet gerenoveerd. Dit gebouw is mooi en netjes van de buitenkant, maar verouderd aan de binnenkant. Ik ben de afgelopen misschien ook wel erg verwend.. De eigenaar van het gebouw compenseert dit in ieder geval, hij vertelt mij enthousiast wat de leukste dingen zijn die ik kan doen, en biedt zelfs aan om morgen mij rond te leiden.

Ik heb vandaag al eventjes een klein rondje door de oude binnenstad gelopen en die zit er veel belovend uit! Morgen ga ik daadwerkelijk de binnenstad verkennen!

1. Papa en Friedy:
    7 maart 2017
    mooie steden Anke, zo kom je er wel achter hoe goed het hier allemaal verzorgd is. hi hi
  2. Hendrien:
    8 maart 2017
    Hallo Anke,

Wat is dit toch leuk om mee te lezen en op de kaart bij te houden waar je bent!
    Ik kijk er 's middags al naar uit om weer te lezen hoe je dag was.
    Een fijne dag weer vandaag.
    Lieve groet