Dag 19

19 maart 2017 - Tallinn, Estland

StraatbeeldVandaag heb ik de binnenstad van Tallinn bezocht. De binnenstad heet ook wel Vanalinn, wat Ests is voor Oude Stad. De oude binnenstad bestond ooit uit twee aparte steden, namelijk het hoger gelegen Toompea (Domsberg) en het lager gelegen All-linn. Deze twee delen werden van elkaar gescheiden door een grote stadsmuur, en waren slecht verbonden met twee straten. Nu is het zelfs nog steeds lastig om van het lage deel naar het hogere deel te gaan.

Alexander Nevski kathedraalIk begin in het laag gelegen deel vandaag, het is nog redelijk vroeg en dit zou in andere steden betekenen dat ik ongeveer de enige ben op straat. Hier is het echter al aardig druk van alle toeristen. In elk straatje en steegje is eigenlijk wel weer wat te zien, en er zijn ook best veel steegjes. Na een poosje heb ik ook totaal geen richtingsgevoel meer en weet ik echt niet meer waar ik ben. Met behulp van Google Maps kom ik echter uiteindelijk uit bij het hoger gelegen deel Toompea. Dit deel is klein, en zo mogelijk nog onbegrijpelijker qua stratennetwerk. Er staan hier relatief weinig bijzondere gebouwen en zodra ik de mogelijkheid zie om te ontsnappen aan de kleine steegjes pak ik die dan ook.

Finse ambassadeDeze stad is echt heel erg toeristisch, maar wel erg mooi! De binnenstad is echt gaaf met zijn vele torens en kerken. Je waant je echt een beetje in het middeleeuwen. Echt een mooie stad!

Morgen pak ik de boot naar Helsinki toe en laat ik de Baltische Staten dus achter me. Om 10:30 vertrekt mijn boot, en na 2 uurtjes varen zal ik aankomen in Helsinki. Ben erg benieuwd naar Helsinki en de omgeving daarvan!

Town hallKerkStraatbeeldKiek in de kök torenDeel van de stadsmuurUitzicht van ToompeaDeel van de stadsmuurDeel van de stadsmuurDeel van de stadsmuurDeel van de stadsmuurStraatbeeld

1. Hendrien:
    19 maart 2017