Dag 16

16 maart 2017 - Tartu, Estland

Het is mooi weer!Het was vandaag heerlijk weer in Tartu. De zon scheen de hele dag, en er was een strakblauwe lucht. Overal zaten mensen op bankjes te genieten van de zon, en de sfeer in de stad was goed.

KerkDe binnenstad van Tartu blijkt niet heel erg groot te zijn. De binnenstad heeft ook heel weinig winkels, alle winkels zitten in 3 grote winkelcentra, die allemaal rond één kruispunt staan. Hierdoor is de binnenstad best rustig, en vind je hier alleen wat restaurantjes, barretjes en wat verdwaalde antiekwinkeltjes in het centrum. De binnenstad had ik dan ook gauw gezien. Wat opvalt in Tartu, als je naar de kaart kijkt, is de grote hoeveelheid groen. Er zijn ontzettend veel parkjes in deze stad. Een paar van deze parken loop ik dan ook door, het is toch echt te mooi weer om musea te gaan bekijken.

MeertjeIk verbaas me ook echt over hoe anders deze stad wel niet is in vergelijking met de andere steden die ik tot nu toe heb bezocht. Misschien is het omdat Estland al wat verder ontwikkeld is dan de andere twee Baltische Staten, maar deze stad is echt stukken mooier dan de rest. Natuurlijk zie je hier nog de communistische invloed, maar alles is veel netter en beter onderhouden. De mentaliteit van de mensen is al anders. Misschien ligt het aan deze stad, en is de rest van de steden in Estland weer heel anders, maar tot nu toe ben ik positief verrast over Estland.

Morgen ga ik door naar Parnu. Een kustplaatsje, een kleine twee uur reizen vanaf Tartu. Ik verblijf hier maar één nacht. Ben benieuwd of deze stad mij ook zal verrassen.

GemeentehuisKerkKerkKussende studenten fonteinGebouwBrug in parkGebouwUitkijkpuntUniversiteit van Tartu MuseumRivier EmajogiRivier EmajogiKerkKerk

1. Hendrien:
    16 maart 2017
    Mooie foto's!
    Lekker genieten van de zon dat hebben wij vandaag ook gedaan, zo fijn! Een lieve groet Hendrien.