Dag 15

15 maart 2017 - Tartu, Estland

Dag 15 alweer, dit betekent dat we over de helft zijn... Gaat snel!

Uitzicht vanaf dakterrasVandaag zat ik om 6:30 alweer in de bus, weer richting Riga. Eenmaal op het busstation in Riga aangekomen, moest ik nog een dik uur wachten voor de volgende bus, die mij naar Tartu zou brengen. Hier besloot mijn broek dat het wel welletjes was geweest, en nadat ik een iets verkeerde beweging maakte, scheurde mijn broek door. Heel fijn. Gelukkig had ik nog een andere broek bij mij en kon ik me gauw even omkleden in een veel te klein wc-hokje. Zo wordt mijn tas in ieder geval wel weer lichter..

Rest van de kamerNa 3.5 uur reizen in de volgende bus, kwam ik dan eindelijk aan in Tartu. Ik verblijf hier in een ecohostel. Alles wordt hier gerecycled en alle spullen zijn hier tweedehands. Ik voel me dan ook enigszins schuldig als ik met een plastic tas vol met boodschappen terug kom, die niet biologisch verantwoord zijn en voor een groot deel ook nog in plastic verpakt zijn. Knus ingericht is het hier wel, het is een bij elkaar geraapt zooitje, maar dat maakt het eigenlijk heel gezellig.

ParkJe merkt meteen een heel duidelijk verschil tussen Estland in vergelijking met Litouwen en Letland. De taal in Estland is sterk gebaseerd op de Scandinavische talen, terwijl Lets en Litouws toch echt heel anders is. Ik kan dan ook niet echt veel maken van het Ests. De weg door Estland heen naar Tartu is ook anders dan ik gewend ben. De omgeving is een stuk beter onderhouden, akkers liggen er netter bij en de algehele uitstraling is gewoon beter.

Botanische tuinDe oude binnenstad van Tartu is niet heel erg groot, dus ik besluit de binnenstad voor morgen te bewaren. Vandaag loop ik even langs de rivier Emajogi, die door Tartu heen stroomt. Ik loop door de verschillende parkjes, en eindig in de botanische tuin van de universiteit van Tartu. Prima middagje zo.

Mijn hoekje van de kamerKerkGebouwRivier EmajogiBotanische tuinBotanische tuinBotanische tuin

1. ANYA DEDDEN:
    15 maart 2017
    Goedzo ecologisch eigenlijk logisch zuinig zijn op onze planeet !! Koop je daar n mooie nieuwe broek vsn ecologisch katoen kost wat maar dan heb je ook wat !!ik zeg geniet x