Dag 12

12 maart 2017 - Vilnius, Litouwen

Eiland kasteelVandaag een dagje naar Trakai geweest, dit is een bekende toeristische trekpleister vanwege het kasteel dat daar staat. Dit kasteel is geheel gerenoveerd in de 20e eeuw, en is het enige kasteel in Oost-Europa dat op een eiland is gebouwd. Vandaar ook de naam Eiland Kasteel. Ook wel bekend als Waterburcht,

Het kasteel zelf is toegankelijk voor publiek en biedt een tentoonstelling aan over de geschiedenis van het kasteel. Erg interessant! Er is ook een heel deel van het kasteel gevuld met kleding, meubels en accessoires uit die tijd.

Meer, in de verte het kasteelHet kasteel zelf is natuurlijk mooi, maar ook de omgeving is gaaf. Het gebied bestaat namelijk vooral uit water, heel veel water. De meren zijn hier ook nog allemaal bevroren, dit geeft wel een gaaf effect.

In Trakai stond nog een ander kasteel, deze is helaas niet geheel gerenoveerd, en voor een zacht prijsje van maar €1.16 kun je even kijken in het kleine museumpje. Er staat niet veel, en binnen 10 minuten sta ik ook weer buiten.

Peninsula KasteelRond 15:00 ben ik weer terug in Vilnius, er moet namelijk nog even opgeruimd en ingepakt worden. Morgen laat ik Litouwen achter me, en ga ik naar Sigulda. Een mooi natuurgebied ten oosten van Riga. Dit is een flink eind reizen voor mij, eerst 4.5 uur met de bus en dan nog een uur met de trein. Lange dag dus morgen..

1. Papa en Friedy:
    12 maart 2017
    prachtig Anke die verhalen erbij, zo krijgt het thuisfront een aardig idee. wat jij daar ziet x x x
  2. Hendrien:
    12 maart 2017
    Geweldig mooi Anke! Echt een plaatje dat kasteel.
    Morgen succes hoor met je reisdag, ik pak de kaart er wel weer bij om te volgen waar je bent.
    Lieve groet
    Hendrien
  3. ANYA DEDDEN:
    12 maart 2017
    Leuk meis ..heb je de stappen teller ook aan staan ? Vast heel veel km die jij daar aflegd ..en leuke kleding daar ?? Enjoy girl x
  4. Sipke:
    13 maart 2017
    Mooie foto's Anke. Nog wel winters als ik het ijs zo zie op het meer.